Tuesday, May 5, 2020

Akshay Kumar

Akshay Kumar 




Name (नाम) : Akshay Kumar ( अक्षय कुमार )

Born (जन्म ) : 9 September 1967 ( age - 52)
                       Amritsar, Punjab, India

Citizenship (नागरिकता) :  Canadian

Parents (माता-पिता) :  Hari Om Bhatia
                                    Aruna Bhatia

Wife (पत्नी )  :  ( Twinkle Khanna ) ट्विंकल खन्ना ( the daughter of actors Rajesh Khanna and Dimple Kapadia, )

Akshay Kumar and Twinkle khanna married on 17 January 2001

Children : son, Aarav and a daughter Nitara.

First Film leading role (पहली फिल्म) :
Saugandh(सौगंध )

Instagram I'd : @akshaykumar

Twitter I'd  : Akshay Kumar

Occupation : Actor ,film producer,

                      || More Information ||

👉 Top 10 Best Movie Alia Bhatt 🎥 :

1. Airlift (2016)

 | 130 min | Drama, History

2.Garam Masala (2005)

146 min | Comedy, Romance

3.Hera Pheri (2000)

156 min | Action, Comedy, Crime

4. Holiday (2014)

160 min | Action, Thriller

5. Pad Man (2018)

140 min | Comedy, Drama

6. Mohra (1994)

Action, Drama, Thriller

7. Baby (I) (2015)

159 min | Action, Thriller

8. Special 26 (2013)

144 min | Crime, Drama, Thriller

9. Kesari (2019)

150 min | Action, Drama, History

10. Bhool Bhulaiyaa (2007)

159 min | Comedy, Horror, Mystery


Award : 2009 – Padma Shri, India's fourth highest civilian award from the Government of India.[2]

👉 Early life (प्रारंभिक जीवन)

👉 Akshay Kumar was born in Amritsar, Punjab, India, to Hari Om Bhatia and Aruna Bhatia in a Punjabi family

(अक्षय कुमार का जन्म अमृतसर, पंजाब, भारत, में एक पंजाबी परिवार में हरिओम भाटिया और अरुणा भाटिया के घर हुआ था।)

👉His father was an army officer.

 (उनके पिता एक सेना अधिकारी थे।)

No comments:

Post a Comment

Popular Feed

Recent Story

Featured News

Back To Top